ساعت :

12:21

تاریخ :

2 آبان 1403

سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی بیرجند

شهرداری بیرجند پیرو درخواستهای شهروندان، پیگیر شد: نظم بخشی و مدیریت نظارت بر عملکرد کسبه بازار غفاری

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند از نظم بخشی و مدیریت نظارت بر عملکرد کسبه بازار غفاری در پی درخواستهای مکرر شهروندان، خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس حسن دلپسند گفت: هدف اصلی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند، جلب رضایت شهروندان با عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پروتئین و ارزاق عمومی مورد نیاز آنها می باشد.

وی افزود: در شرایط معیشتی موجود، میادین و بازار‌های میوه و تره بار شهرداری بیرجند شامل بازار غفاری و… به نقطه امید و مأمن شهروندان تبدیل شده‌اند و این بازارها، امروز با عرضه بسیاری از محصولات، به عنوان مراکز اصلی توزیع ارزاق عمومی شهر بیرجند مطرح می باشند و نقش موثری را در تامین مایحتاج مردم ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های قبلی، با هدف بهسازی و نوسازی بازار غفاری و نظم بخشی به امور داخلی این بازار، از سه سال قبل با تدابیر دکتر بهترین شهردار محترم و حضور دادستان محترم مرکز استان در محل بازار و با هماهنگی هیات امنای بازار مذکور، در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی و همچنین رفع مسائل ترافیکی و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی، مقرر شد پس از نوسازی و بهسازی غرف بازار، احداث آیلند وسط بازار، تأمین روشنایی و انجام آسفالت پارکینگ بازار غفاری، کلیه شهروندان و کسبه جهت پارک خودرو، فقط از پارکینگ مجاور بازار استفاده نمایند.

مهندس دلپسند اظهار کرد: کلیه کسبه و هیات امنای بازار نیز با امضای تعهدنامه کتبی و از همه مهمتر برابر مفاد قرارداد فیمابین، متعهد شدند ضمن نظافت محل کسب، از پارک خودرو در محوطه بازار و همچنین تصرف پیاده رو خودداری نمایند.

 وی تصریح کرد: متاسفانه این موارد، تاکنون از سوی اکثر کسبه رعایت نشده و آنها با زیر پا گذاشتن مقررات روزبازارها و پارک خودروی خود در بازار و بعضا انجام حرکات نمایشی در سطح بازار، موجبات نارضایتی شهروندان و تهدید جان آنها را فراهم آورده اند.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به اعتراضات شهروندان و درخواستهای مکرر آنان مبنی بر پیگیری و رفع این مسایل در چندین نوبت، اخطارهای کتبی برای کسبه بازار ارسال شده و با برخی از متخلفین از مقررات، برخورد قانونی صورت گرفته است.

دلپسند همچنین گفت: برابر مقررات و تصمیمات اتخاذ شده در راستای حفظ جان شهروندان و رعایت نظم و انضباط اجتماعی و آرامش بخشی به مشتریان، ورود هرگونه وسایط نقلیه به بازار غفاری، مدیریت گردیده و مقرر شده از پارکینگ مجاور بازار غفاری برای پارک خودرو استفاده گردد که این اقدام با استقبال و تحسین شهروندان گرامی روبرو شده است.

وی افزود: دلیل برخی نارضایتی ها و اعتراضات محدودی که در این خصوص گزارش گردیده نیز در حقیقت، تحریک و عدم تمکین به قانون از سوی آن دسته از کسبه بازار می باشد که حاضر به رفع تصرف پیاده رو و پارک خودرو در پارکینگ مجاور نیستند و البته این افراد، توسط مسئول و هیات امنای بازار، شناسایی شده اند درحالیکه شهروندان گرامی و اکثر کسبه این بازار موافق طرح جدید مدیریت بازار در جهت حفظ حقوق شهروندی هستند.