ساعت :

17:57

تاریخ :

5 اردیبهشت 1403

سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی بیرجند

احداث بازارچه محلی در شمال شهر بیرجند

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند از احداث  بازارچه محلی در شمال شهر خبر داد
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند با حذف واسطه های غیر ضروری یکی از راههای مهم در بهینه سازی نظام توزیع و به تبع آن ایجاد تعادل اقتصادی در بیرجند است لذا برای تحقق این امر و ثبات قیمت های میوه و تره بار می بایست بازارهای محلی و روزبازارها توسعه و زیرساخت ها عملیاتی گردد.
حسن دلپسند با بیان اینکه کیفیت فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار و محصولاتی که در آنها ارائه می‌شود، حیثیت حرفه‌ای ما را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: مجموعه سازمان مدیریت میادین خود را در مقابل ارتقای کیفی خدمات و افزایش کیفیت محصولاتی که به شهروندان ارائه می دهیم، مسئول می‌داند و شهروندان مطمئن باشند که در جهت تحقق این مهم با تمام توان و پتانسیل خود در رونق و بهبود عملکرد میادین قدم برخواهیم داشت .
وی با تاکید بر رضایتمندی شهروندان از فعالیت‌های سازمان میادین، اضافه کرد: میزان رضایت شهروندان از میادین و بازارهاي روز شهرداري نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است که این، نشان از پیگیری مجدانه، مساعدت و همراهی دکتر جاوید شهردار محترم بیرجند و خدمات شبانه روزی پرسنل خدوم و زحمت کش سازمان می باشد .
دلپسند ادامه داد: از جمله اقدامات اساسی در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در چند سال اخیر با هدف مدیریت ایجاد،توسعه،بهره برداری و عرضه محصولات و فرآورده های کشاورزی،دامی،طیور و آبزیان، می توان به احداث روزبازارهای خیابان غفاری، پاسداران،کارگران ، بهشتی، پرستار، 15خرداد، بلوار مسافر و احداث کانکس در سطح شهر بیرجند اشاره کرد.
به گفته وی احداث و راه اندازی بازار روز بلوار مسافر با هدف کمک به معیشیت و رفاه شهروندان خصوصاً شهروندان شمال شهر جهت بهبود کسب و کار ، رونق بخشی و ساماندهی به فروشندگان میوه و تره بار انجام شده که امید است  پس از شکست ویروس کرونا شاهد رونق کسب وکار و فعال بودن روزبازار بلوار مسافر باشیم.
وی افزود: لذا به همین منظور از کسبه و عزیزانی که قصد فعالیت در خصوص عرضه محصولات کشاورزی،دامی، طیور،آبزیان و مواد غذایی در بازار بلوار مسافر را دارند تقاضا می شود جهت دریافت مجوز فعالیت و همچنین برخورداری از تخفیفات مورد نیاز به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند مراجعه نمایند.
دلپسند همچنین از ایجاد و توسعه بازارهای محلی، نصب کانکس در سطح شهرخبر داد و افزود: با هدف ایجاد درآمد پایدار و توسعه بازارها درجهت دسترسی آسان شهروندان به کالاهای اساسی و میوه و تره بار، بازارهای محلی در مهرشهر خیابان شهید احمدی روشن و خیابان اجتهاد و بوستان انقلاب واقع در خیابان انقلاب ، احداث و نصب چندین کانکس در نقاطی از شهر که قابلیت خدمات رسانی به شهروندان گرامی را داشته باشد در دستور کار قراردارد که به زودی به بهره برداری  و از طریق مزایده واگذار خواهد شد.
شایان ذکراست احداث سردخانه میوه و تره بار ، احداث بازارچه شیلات و بازارچه سنتی صنایع دستی و گردشگری از برنامه های آتی این سازمان می باشد.
وی با تاکید بر توسعه، بهسازی و نوسازی بازار خیابان آیت الله غفاری با هدف ساماندهی ونظم بخشی بیشتر به عنوان یک بازار برند در سطح شهرخاطر نشان کرد:  ساماندهی  این بازار و همچنین راه اندازی سایر بازارهای تحت نظارت این سازمان با فضای مناسبی مطابق با استانداردهای خاص ،بر اساس نیاز مردم در محله‌ها در دستور کار قراردارد که پس از تأمین اعتبار و تهیه طرح مربوطه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
دلپسند با اشاره به پدیده دستفروشی  گفت: شهروندان از شهرداری به عنوان مدیریت شهری خواستار برخورد با پدیده دستفروشی هستند اما باید توجه داشت که این مساله علاوه بر شهرداری ها به  بسیاری از دستگاه های اجرایی نیز مرتبط می شود و باید برای حل این معضل چاره اندیشی اساسی صورت پذیرد که در این راستا با هدف ساماندهی دستفروشان سیار در روزبازارهای تحت نظارت این سازمان تا حدودی این مشکل رفع شده است.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند در پایان عنوان کرد: از همه شهروندان و کسبه گرامی استدعا دارم در جهت ریشه کنی این ویروس وحشتناک کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی در روز بازارها  همکاری و مساعدت گسترده ای داشته باشند تا بتوانیم ویروس کرونا را شکست داده و مجدداً شاهد شکوفایی و رونق در بازارها و اقتصاد کشور باشیم.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند